Menu Open Search Close Chevron Left Chevron Right Chevron Down Chevron Up Right Arrow Circle Home Funnel Filter Checkmark Clock Calendar Research Tip Update share facebook instagram linkedin TikTok
vrouw in de buitenlucht met paarse bloemen na het leven van tips om je sneller fit te voelen

Tips om je sneller fit te voelen

Vind je het lastig om uit je bed te komen? Zie je er tegenop om dingen te ondernemen? Ben je snel moe of raak je snel buiten adem? Zie dit dan als een schreeuw om hulp vanuit je lichaam. Wees niet ongerust, want je bent echt niet de enige die zich zo voelt. Zeker niet gedurende de huidige donkere dagen. Het is dan heel lastig om je fitheid te behouden. Gelukkig zijn er wel enkele dingen die je kunt doen om je sneller fit te voelen. In dit artikel zetten we enkele tips op een rij die jou hierbij kunnen helpen.

Eet meer groente en fruit

Aanbevolen wordt om dagelijks minimaal 250 gram groente en twee stuks fruit te eten. Dat lijkt gemakkelijk, maar slechts een kwart van de Nederlanders weet deze hoeveelheid echt dagelijks te halen. Daarom valt hier direct al meer winst te behalen. Vraag jezelf af of je bezig bent met het vullen of het voeden van je lichaam. Je lichaam heeft bepaalde voedingsstoffen nodig om goed te kunnen functioneren. Als je je niet fit voelt, kan anders eten al groot verschil maken.

Vind je het lastig om voldoende groente en fruit te eten? Overweeg dan eens de producten van Happyjuicy.nl. Deze sappen zijn puur van groente en fruit gemaakt. Hierdoor zijn ze een goede aanvulling op een gezond voedingspatroon en een fijn hulpmiddel voor mensen die het lastig vinden om zelf voldoende groente en fruit te eten.

Beweeg dertig minuten per dag

Wist je dat je door dertig minuten per dag matig tot intensief te bewegen je gezondheid al flink kan verbeteren? En nee, dit hoeft echt niet te betekenen dat je elke dag in de sportschool moet komen. Ook flink doorwandelen naar de supermarkt en fietsen naar het werk vallen hier al onder. We leven helaas in een cultuur waarbij er veel te veel wordt gezeten. Dit wordt gestimuleerd doordat er steeds meer zittende beroepen worden uitgeoefend. Het menselijk lichaam is echter niet gemaakt om langdurig te zitten. Daarom is het juist nu extra belangrijk om meer te bewegen er echt tijd in te investeren.

Verminder stress

We begrijpen heel goed dat dit makkelijker is gezegd dan gedaan. Toch is het wel goed om hier extra op te letten. Chronische stress kan een enorme aanslag hebben op de gezondheid. Je wordt er niet alleen erg moe van, maar het kan ook nog eens resulteren in andere slechte gewoontes. Denk bijvoorbeeld aan onvoldoende slapen, te veel of juist te weinig eten, roken en drinken. Daarom is het belangrijk om stress zo snel mogelijk te verminderen of stressvolle situaties te vermijden.

Merk je dat je bijna constant onder hoogspanning staat en heb je geen idee hoe je dit op kunt lossen? Neem dan eens contact op met de huisarts. Wellicht is er een andere oorzaak waarom je je steeds zo gestrest voelt. Dit kan zowel fysiek als mentaal het geval zijn. Zaak is dat hier in elk geval zo snel mogelijk werk van wordt gemaakt. Hoe minder stress je ervaart, hoe fitter je je zal voelen.